Recept: soppa

Ingridienser:
5 dl vatten
0.5 - 1 chili (spansk peppar)
lite purjolök
2 msk krossade tomater
en köttbuljongtärning

Häll upp 5 dl vatten i en gryta.
Hacka chilin och purjolöken, så mycket du själv vill ha.
Blanda i två msk krossade tomater i vattnet och häll sedan i chilin och purjolöken.
Tillsätt köttbuljongen när det är lite varmt.

Kaloriinnehåll per dl: 9 kcal


Jag sitter nu själv och äter på denna soppan, och jag tycker den är god. Lite stark, så jag skulle nog inte ha tagit så mycket chili, det ska jag minska på nästa gång. Men annars är den helt okej, och man blir mätt på den.


Kommentarer
Postat av: nicole

åh vad kul. den här sidan ska jag fortsätta att besöka :) alltid bra me lite extra tips och sånt! :) kram "selena på ams"

2009-01-28 @ 19:55:14
URL: http://mittsmalareliv.blogg.se/
Postat av: Magdalena

underbart recept!! ska prövas first thing imorgon:D

2009-02-17 @ 23:41:01
URL: http://iratherdieyoungandthin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0